Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos

Autores

  • Hiroo Takaoka Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
  • Washington Franco Mathias Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
  • Joao Muccillo Netto Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
  • Jairo Simon da Fonseca Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade

DOI:

https://doi.org/10.1016/rausp.v13i3.166534

Resumo

The objective of this paper was to present a summary of the major models for projecting sales of new products. A model developed by Bass is applied to the brazilian market of television sets (black & white and color TV sets) focusing on the model's characteristics. The television market was chosen due to availability of complete sales data. The findings disclosed a good adjustment of the model showing its usefulness when applied in forecasting of durable goods. So this model is an efficient tool to management decision making.

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Publicado

1978-08-10

Edição

Seção

Artigos

Como Citar

Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos. (1978). Revista De Administração, 13(3), 19-46. https://doi.org/10.1016/rausp.v13i3.166534