Scenario of Practices Aimed at University Education: The Students'Perspectives
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v14i0p59-70Keywords:
Higher Education, Professional Skills, Nutrition, University ExtensionAbstract
Higher Education currently faces the challenge of improving its pedagogical practices. The aim of this study was to survey what values and meanings students of Nutrition of the University of São Paulo (USP) ascribe to their experiences with university extension. This is a qualitative study that uses focus groups as a technique to collect data. Five groups were set up according to the most performed activities: Junior Company, Scientific Initiation, Athletic Association, Nutrition Clinic, and the University Experience ( Jornada Universitária, in Portuguese), an interdisciplinary health care project. We found that students felt that each activity contributes to the development of expertise or specific professional skills, which include autonomy, self-confidence, interpersonal communication, social communication, teamwork, a wider perspective on social issues and needs, specific technical and theoretical knowledge, comprehensive care, and contact with professional reality, among others. We conclude that especially in the health care area, university extension activities are a valuable contribution and educational projects should be flexible enough as to incorporate those activities.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).