Cyber-Archaeology and Learning: LARP's Digital Apps in the Dialogue Between University and Basic Education
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p69-81Keywords:
Cyber-Archaeology. Digital apps. Education.Abstract
The article discusses the actions of LARP (Laboratory for Roman Provincial Archaeology of the Museum of Archaeology and Ethnology / USP) related to the development of educational digital apps. Cyber-Archaeology, as a methodology of archaeological work, constructs interactive digital environments with the use of Virtual Reality, opening space for reflection on teaching-learning issues. The application of LARP's digital resources in elementary schools and the realization of workshops with education professionals bring the university research environment closer to classrooms, which reveals a profitable dissemination of academic knowledge while inviting the community to collaborate in the construction of knowledge about Roman antiquityDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-05-22
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Cyber-Archaeology and Learning: LARP’s Digital Apps in the Dialogue Between University and Basic Education. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17, 69-81. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p69-81