Using the Inquiry Cycle in a Science Club to integrate public school and university in the north coast of São Paulo state
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p69-80Keywords:
Science Club. Inquiry Cycle. EEPE. CEBIMar. Middle School.Abstract
The Center for Marine Biology from the University of São Paulo promotes not only research and teaching but also outreach projects, highlighting a Science Club in partnership with a public school from São Sebastião town, which aims to approach the scientific knowledge construction process to middle school students. The activities in the Science Club are in agreement with the Schoolyard Ecology, a didactic-pedagogic propose that stimulates the natural curiosity to research and questioning about the environment. The methodological tool is the Inquiry Cycle, an alternative of the conventional scientific method aiming to answer a question from the nature observation by a personal action that collects data to be analyzed and discussed until it generates a new question. There was significant participation of students, teachers and technicians from both institutes. We have been still determining the best format along the last 4 years to make the activities more attractive and playful to the students. In spite of difficulty to maintain the amount of students until the end of the activities, the Science Club was a powerful agent to involve academic community in outreach projects and to engage teenager students from public schools in social-environmental discussions.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-11-27
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2018 Revista de Cultura e Extensão USP
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Using the Inquiry Cycle in a Science Club to integrate public school and university in the north coast of São Paulo state. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 18, 69-80. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p69-80