Oficina de fotografias com câmara escura: uma atividade multidiciplinar
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v2i0p33-39Keywords:
Multidisciplinarity. Image formation. Image record.Abstract
The present work shows the topics approached and the results obtained in a multidisciplinary workshop of photography using a pinhole camera developed at Parque CienTec-USP (Science and Technology Park). Concepts on mathematics, physics, chemistry and arts are presented in some of the issues covered by this workshop, which can be easily implemented in schools. This type of activity partially complements the lack of laboratories in schools. The workshop is performed in two steps. One step is theoretical and presents the concept of formation and recording of images and the evolution of science over time until today’s digital cameras. The other step is practical, where students take pictures using a simple and rough method, similar to that used when the first pictures were ever taken. More than 6,000 teachers and students in different levels took part of the workshops at Parque CienTec, at itinerant activities or in training courses for teachers.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).