A Universidade e o Projeto Ciencia na Escola e na Familia: relato de uma experiência
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v2i0p73-94Keywords:
Education. Science. Environment.Abstract
This paper describes a project involving “E.E. Pedro de Mello”, an under graduate public school located at Tupi district, in the city of Piracicaba, São Paulo, in a partnership with the Centro Ecológico Flora Guimarães Guidotti (Ecological Center Flora Guimarães Guidotti), and supported by the Culture and Extension Fund from the Associate Dean´s Office of Culture and Extension of the University of São Paulo, with the following objectives: a) to strengthen the bond between Escola de Agricultura “Luiz de Queiroz” (Luiz de Queiroz College of Agriculture) and Piracicaba’s community; b) to contribute to scientific inclusion and multidisciplinary understanding of science education; c) to contribute with environmental debate at school; d) to diffuse sustainable, creative and low coast technologies at school and it’s neighborhood. The results and discussions allowed to conclude that the objectives where reasonably reached, with workshops and Physics shows that provided the discussion, construction and implementation of the technologies in the school; the visits to the Ecological Center also provided the interaction with the operating technologies. All the activities used didactical material especially produced for the teachers.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).