Ethics in Socioeducational Sports: An Intervention Based on Philosophy and Sport Psychology
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v8i0p97-106Keywords:
Sport. Ethics. Psychology.Abstract
The extension project “Práticas Esportivas EEFERP: Promovendo valores para criançasatravés do movimento corporal”, was performed in a public school in a suburbof Ribeirão Preto, the Parque Ribeirão Preto, by two students and a supervisor, a psychologist,all authors of this work. The body and athletics tasks performed aimed todiversify motor stimuli and challenges, require different efforts, create opportunitiesand occasions to enhance the performance of cooperation. From this intervention it isdescribe the perception, preparation and orientation of sport experiences, convergingto the goal of expanding its resources for interpersonal relationships in an ethical record. This is a descriptive study that presents situations of significant intervention from the field diaries of scholars responsible for operation over about nine months.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-10-01
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Ethics in Socioeducational Sports: An Intervention Based on Philosophy and Sport Psychology. (2012). Revista De Cultura E Extensão USP, 8, 97-106. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v8i0p97-106