OUR CHILDREN: EACH MOMENT IS A CARING MOMENT
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v4i0p17-24Keywords:
Health promotion. Child development. Family health.Abstract
We report our experience in an interdisciplinary proposal for a healthier promotion of child development that we carried out through a partnership between EEUSP, Municipal Health Secretariat of São Paulo and other institutions. We integrated research and extension activities to foster Family Health Teams for a co-responsible care in promoting under six year old children development. Our purpose was to qualify family care trough the intervention of family teams. The protocol has been going through a process of implementation and evaluation since 2001. The historical review of this implementation and of the theoretical underpinnings of the proposal, the results of evaluation studies and educational materials produced for health care service users, families and healthcare professionals made up a book and CD-ROM called “Promoting Child Health: the experience of the project Our children, windows of opportunities”. The spread of our innovative experience in child healthcare was possible with the financial support provided by PRCEU to publish a book which is being free distributed to healthcare services.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).