OCUPEMBA: PROMOTING CITIZENSHIP WITH A COMMUNITY BASED‑-LEARNING APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v6i0p121-129Keywords:
Community based-learning project. Citizenship. Public policy.Abstract
This article describes the experience of a group of students of Public Policy Management, School of Arts, Sciences and Humanities, University of São Paulo, in creating and conducting educational activities in Sapopemba, a region located at the East Side of São Paulo SP. It presents the main difficulties found not only to design and implement the Project OCUPEMBA – Cultural Workshops in Sapopemba, but also to monitor and evaluate its results. The aim of this project, which is still taking place, is to offer complementary education for children and teens from five to twelve years old who reside in the Pró-Morar district, and live at risk. The objective of this project is to become an array of incentives, so as the audience may recognize itself as potential transforming agents in its environment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).