OCUPEMBA: PROMOTING CITIZENSHIP WITH A COMMUNITY BASED‑-LEARNING APPROACH

Authors

  • Bruno Azevedo de Andrade Barbosa Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).
  • Letícia Rigotti Li Puma Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).
  • Lucas Bruxellas Parra Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).
  • Talita Correa Santos Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).
  • Marta Maria Assumpção Rodrigues Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo EACH-USP.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v6i0p121-129

Keywords:

Community based-learning project. Citizenship. Public policy.

Abstract

This article describes the experience of a group of students of Public Policy Management, School of Arts, Sciences and Humanities, University of São Paulo, in creating and conducting educational activities in Sapopemba, a region located at the East Side of São Paulo SP. It presents the main difficulties found not only to design and implement the Project OCUPEMBA – Cultural Workshops in Sapopemba, but also to monitor and evaluate its results. The aim of this project, which is still taking place, is to offer complementary education for children and teens from five to twelve years old who reside in the Pró-Morar district, and live at risk. The objective of this project is to become an array of incentives, so as the audience may recognize itself as potential transforming agents in its environment.

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Author Biographies

  • Bruno Azevedo de Andrade Barbosa, Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

    Aluno do curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

     

  • Letícia Rigotti Li Puma, Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

    Aluna do curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

     

  • Lucas Bruxellas Parra, Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

    Aluno do curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

     

  • Talita Correa Santos, Curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

    Aluna do curso de Gestão de Políticas Públicas da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (EACH-USP).

     

  • Marta Maria Assumpção Rodrigues, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo EACH-USP.

    Cientista política, professora doutora da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo EACH-USP.

Published

2011-10-01

Issue

Section

Articles

How to Cite

OCUPEMBA: PROMOTING CITIZENSHIP WITH A COMMUNITY BASED‑-LEARNING APPROACH. (2011). Revista De Cultura E Extensão USP, 6, 121-129. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v6i0p121-129