MODULE (M) Structural and Constructive Systems in Timber as a Tool of Social Approach in Promoting Citizenship of Children and Socially Vulnerable Youngsters
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v10i0p85-102Keywords:
Module. Structural and Constructive Systems. Reforested Log Wood.Abstract
This article presenting a timber structural and constructive system of round profiled from reforestation log wood, named MODULE (M), whose application as architectural artifact aims to promote citizenship and guarantee the rights of socially vulnerable children and youth from poor communities in the small, medium and large surrounding towns. Historically, in Brazil, the timber use is not compatible with its relevance in construction, especially in structural elements. This paper seeks a way to think in unconventional structures through a new conceptual architectural approach that enables spatial configurations of the most diverse, permeated with aesthetic concerns. An example of this approach is the MODULE (M) which reinforces the idea of applying reforested log wood in structures, designing architectural spaces pleasant and comfortable, with ecological issues, causing minimal impact to its environment. The objective of this paper is to present a timber demonstrative structure that meets social interest case studies, prioritizing programmatic needs of a community socially vulnerable of children and young people, usually located on the outskirts of cities, surviving in housing type slums. This system is designed to be implanted in soils with different declivities and hard access.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-11-27
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
MODULE (M) Structural and Constructive Systems in Timber as a Tool of Social Approach in Promoting Citizenship of Children and Socially Vulnerable Youngsters. (2013). Revista De Cultura E Extensão USP, 10, 85-102. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v10i0p85-102