Conversation Circles as a Reflection Strategy, Knowledge and Mobilization: Experiences of the Federal University of Paraíba
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v16i0p113-124Palabras clave:
Public University. Conversation Circles. Strike. MobilizationResumen
The public sense of the university relates to its ability to focus on the challenges posed to society, and the conditions for this are increasingly scarce, which becomes ingredient for the recent strikes of the federal educational institutions. Starting from the understanding of the strike as a struggle instrument, four professors and one student of the Federal University of Paraíba developed conversation circles, in order to move the university and enhance their sense of community and their critical and creative capacity. This paper will present how happened this conversation circles and how they contributed to the exercise of the social role of the university by their participants. Eight meetings were held from July to November 2015, the strike period, at the Occupational Therapy Department of the Federal University of Paraiba, attended by students, teachers, technical servers and the community in general. They were discussed socially relevant issues, such as the public nature of the university, homophobia, violence against black women and student assistance. The circles have provided elements that were in line with what we believe about the social role of the university, with spaces for exchanges and collective production of knowledge, socially relevant reflections and actionsDescargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2016-11-11
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Conversation Circles as a Reflection Strategy, Knowledge and Mobilization: Experiences of the Federal University of Paraíba. (2016). Revista De Cultura E Extensão USP, 16, 113-124. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v16i0p113-124