The Conjunction of Extension, Teaching and Research: the Experience of the Scientific Journey of Pharmacy and Biochemistry Students
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p23-40Palabras clave:
University Extension, Education, Healthcare, Pharmacy-biochemistry.Resumen
The Jornada Científica dos Acadêmicos de Farmácia e Bioquímica (Scientific Journey of Pharmacy and Biochemistry Students, JCAFB), a project from the Faculty of Pharmaceutical Sciences of University of São Paulo (FCF/USP), is a volunteering, self-managed, extension project. Founded in 1965, it relies on the support of professors, pharmaceutical residents, and undergraduate students. Initially, the goal was to investigate the presence of Biomphalaria snails, an intermediate host of the schistosomiasis transmitter, in Peruíbe-SP. Currently, the project is characterized as a volunteer pharmaceutical assistance service, acting in cities with healthcare and sanitation deficiencies, improving life quality through local solutions. In a 4-year cycle, a team of 50 undergraduate students performs educational activities on environment and healthcare topics, laboratorial tests, water quality analysis, socioeconomic data collection, lectures to community health agents, domiciliary orientations about rational use of medicines and health promotion of domestic animals. More than 1,500 students from FCF/USP have already participated, besides many pharmaceutical and medical veterinary residents, and undergraduate students from other institutions within the University of São Paulo. By preserving the principle of inseparability between university research, teaching, and extension, JCAFB aims to provide an opportunity for scientific, humanitarian and social learning to its participants.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-05-22
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
The Conjunction of Extension, Teaching and Research: the Experience of the Scientific Journey of Pharmacy and Biochemistry Students. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17, 23-40. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p23-40