"The University goes to School": Reports of an Experience of University Extension Cartography
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v19i0p91-105Palabras clave:
Cartografias Possíveis. Educação Continuada. Aividades de Extensão.Resumen
We defend that one of extension's premises are "take away the university" further its walls, so that pick up the "extern" knowledge and instate it to the university knowledge made. Therefore, this paper relate an experience of extension's acitivities in the children's cartography area that attend the senior 5th in Aparecida de Goiânia municipal school - Goiás. Methodology covered the achievement of fieldwork, digital cartography workshop and selfmap. Outcome revealed the capacity that student has to selfmap and handle digital tools to elaborate maps and variated themes. Elaborated mindmaps revealed the student places, but places dreams also. Fieldwork afforded student's interation with the environment, organized form, designed and headed, so that encourage them to operate in the themself knowledge building.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2018-05-17
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
"The University goes to School": Reports of an Experience of University Extension Cartography. (2018). Revista De Cultura E Extensão USP, 19, 91-105. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v19i0p91-105