The Political Pedagogical Project of Education in Prisons and the Role of the Public University
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p65-80Keywords:
Prison Education. Social Pedagogy. University of São Paulo.Abstract
The article is an account that articulates initiatives of teaching, research and extension developed by Gepêprivação from the School of Education of the University of São Paulo as part of a larger initiative called The Political Project Pedagogical of Education in Prisons. Through the diagnostic research, about 10,000 people were deprived of their liberty in the vicinity of USP, which led us to reflect on and the responsibility of the public university in Brazil in face of this serious social issue. These are part of these experiences a compulsory course Pedagogy course with a curricular internship and a doctoral research that, together, promoted university extension activities for undergraduate students to teach in a female prison in the city of São Paulo, a teacher training course and an essay on the need for mapping the territory to articulate the competencies of the public university with the needs of the prison and socio-educational systems in the State of São Paulo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-05-28
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
The Political Pedagogical Project of Education in Prisons and the Role of the Public University. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17(supl.), 65-80. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p65-80