The sampling: an educational research experience
DOI:
https://doi.org/10.7154/RDG.2006.0019.0003Keywords:
Centros poblados, Muestreo, Estratos geográficosAbstract
This article describes a research methodology for non-graduate students. The steps for teaching and learning in an investigative work in the area of geohistory and socioculture are shown. This proposal suggests activities such as: orientation to the participants, visits to populated centers and elaboration of relevant reports. All these activities served as support of a research project on populated centers of the basin of the Lake of Maracaibo. The objective of the work was to obtain samples of populated centers by means of geographical stratified sampling for, later on, to continue with the survey design in the macro dimension of the research. The different aspects of the process in order to obtain the samples are presented in this paper.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).