THE MICRO-IDENTITIES OF REGION JESUITI GUARANI MISSIONS THROUGH INTERPRETATION OF CULTURAL LANDSCAPES: A DIALECTIC WITH THE REFLECTIONS OF GUY DI MÉO
DOI:
https://doi.org/10.7154/RDG.2012.0024.0008Keywords:
Missões Jesuítica-Guaranis, identidade sócio-espacial, paisagens culturais, Guy di MéoAbstract
The Historic Region of Jesuit Guarani Missions has a diverse heritage. Currently these cultural assets are being planned by best international and national bodies. However, one notices the lack of studies to analyze the construction of the missionary identity and its relations with the transformations of space. The article focused on analyzing missionary identity construction from the interpretation of regional landscapes, to reflect on the creation of social spaces. There fore, it was used as a theoretical framework to the reflections of the French philosopher Guy Di Meo. The study stands out for proposing the discussion of a unified vision for the identity not missions,because the research can identify various socio-spatial identitie sin the region. It should be noted that the thoughts of Guy Di Meo contributed to the integration of concepts between, identity, heritage, social spaces, landscapes, and tourism. What proposes an innovative vision for the Cultural Geography of the Missions.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).