Construction and Validation of a Scale of Teaching Quality and Services: A Study With Undergraduate Students in Business Administration

Authors

  • Claudia Cristina M. de Souza Centro Universitário Senac-SP
  • Dirceu da Silva Universidade Nove de Julho – São Paulo
  • Sérgio Luiz do Amaral Moretti Universidade Anhembi Morumbi - São Paulo-SP
  • Mauro Neves Garcia

DOI:

https://doi.org/10.5700/issn.2177-8736.rege.2014.99918

Keywords:

Attitude Scale Construction, Attitude Scale Validation, Evaluation of Educational Services, Undergraduate Course of Business Administration.

Abstract

The growing expansion of Brazilian higher education observed in recent years, particularly with regard to the participation of the private sector, has demanded more attention to the quality of services offered by Higher Education Institutions (IES). The aim of this work is the construction and validation of a scale for the evaluation of students’ perceptions about the quality of the undergraduate degree in business administration, which is the country’s largest number of students, using a convenience sample of 479 students in Business Administration in five IES in São Paulo city. The data were analyzed according to Structural Equation Modeling, with a second-order construct (QUALI - quality) according to the measurement model PLS-PM. The results obtained showed the validation of the scale, since it measures what it purports to measure, and statistical tests or quality indicators of the model show that the scale is reliable and can be used to measure other IES.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Claudia Cristina M. de Souza, Centro Universitário Senac-SP
    Coordenadora e Professora do Curso de Pós-graduação Lato Sensu Gestão do Relacionamento com o Cliente, do Centro Universitário Senac-SP – São Paulo-SP, Brasil Professora do Curso de Graduação em Administração do Centro Universitário Santanna Mestre em Administração de Empresas pela FECAP e graduada em Letras pela Universidade Mackenzie
  • Dirceu da Silva, Universidade Nove de Julho – São Paulo
    Professor do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Nove de Julho – São Paulo-SP, Brasil Doutor em Educação (Avaliação e Cognição) e Bacharel e Mestre em Física pela Universidade de São Paulo (USP)
  • Sérgio Luiz do Amaral Moretti, Universidade Anhembi Morumbi - São Paulo-SP
    Professor do Mestrado em Hospitalidade da Universidade Anhembi Morumbi – São Paulo-SP, Brasil Professor dos MBAs e cursos EAD da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) Coordenador do MBA em Análise Econômica, Elaboração de Projetos e Gestão Empresarial da Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas (FIPE) Pós-Doutorando na FEA/USP, Doutor em Ciência Sociais, Mestre em Administração de Empresas e Pós-graduado em Comunicação e Educação
  • Mauro Neves Garcia
    Mestre e Doutor em Administração pela EAESP–FGV–São Paulo-SP, Brasil Bacharel em Ciências Sociais pelo Centro Universitário Fundação Santo André (in memoriam)

Published

2014-03-02

Issue

Section

Ensino em Administração

How to Cite

Construction and Validation of a Scale of Teaching Quality and Services: A Study With Undergraduate Students in Business Administration. (2014). REGE Revista De Gestão, 21(1), 65-82. https://doi.org/10.5700/issn.2177-8736.rege.2014.99918