THE STUDY OF PRESERVATION IN LIBRARY AND INFORMATION SCIENCES COURSES

Authors

  • Valeria Gauz

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2595-5802.v2i1p152-164

Keywords:

PRESERVATION – TEACHING – SÃO PAULO • PAPER PRESERVATION – BRAZIL • PRESERVATION – LEGAL ASPECTS • PRESERVATION – LITERATURE • PRESERVATION LIBRARY AND INFORMATION SCIENCE

Abstract

Specific articles and Master’s thesis on Preservation were used to address some aspects that involve the teaching of the discipline Preservation in Library and Information Sciences, undergraduate courses in the State of São Paulo. It also compares the offer of the discipline with that in the Archives course in Brazil. Briefly, it updates information on the regulation status of the Conservator profession in early 2019. It also mentions the presence of preservation issues in Library and Information Science scholarly journals.

Author Biography

  • Valeria Gauz

    Doutora em Ciência da Informação e bibliotecária de livros raros. Ocupou cargos técnicos e administrativos por catorze anos na Fundação Biblioteca Nacional; trabalhou na John Carter Brown Library, Brown University (EUA), de 1998 a 2005; e no Museu da República, até 2018. É pesquisadora em Comunicação Científica, Patrimônio Bibliográfico e Informação em Museus.

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Published

2020-10-07

Issue

Section

Rumos Atuais e Futuros da Conservação: Homenagem à Guita Mindlin