Review of the new, revised and modernized digital edition of the book Musical Education Through the Keyboard volume 1 -Musicalization, by Maria de Lourdes Junqueira Gonçalves and Cacilda Borges Barbosa. Editors: Tiago Batistone and Ingrid Barancoski.
Student's book and Teacher's Manual
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2447-7117.rt.2020.170438Keywords:
Piano pedagogy, Music-instruction and study, Keyboard Instruments - instruction and study, Batistone, Barancoski, Corvisier, UNIRIOAbstract
Review of a new edition of the first volume of the work Musical Education through the Keyboard of Maria de Lourdes JunqueiraGonçalves and Cacilda Borges Barbosa (student book - 9th edition and teacher manual - 3rd. edition). This revised and modernized edition, the first in a digital format, is the result
of a research work by Tiago Batistone with a PIBIC Scientific Initiation scholarship under the supervision
and coordination of Profa. Dr. Ingrid Barancoski, professor at the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO).
Downloads
References
GONÇALVES, Maria de Lourdes Junqueira. Educação musical através do teclado – Manual do professor. 1º. volume - Musicalização. 3ª. edição. Rio de Janeiro: edição da autora, 1989.
GONÇALVES, Maria de Lourdes Junqueira . Educação musical através do teclado – Manual do professor. 1º. volume - Musicalização. 4ª. edição. Rio de Janeiro: edição da autora, 2011.
GONÇALVES, Maria de Lourdes Junqueira e BARBOSA, Cacilda Borges. Educação musical através do teclado. 1º. volume - Musicalização. 8ª. Edição. Rio de Janeiro: edição das autoras, 2007a.
PAZ, Ermelinda. Pedagogia Musical Brasileira no Século XX: Metodologias e Tendências. 2ª. edição. Brasília: Editora MusiMed, 2013.
USZLER, Marianne; GORDON, Stewart; SMITH, Scott M. The Well Tempered Keyboard Teacher. 2ª. edição. Belmont, CA: Schirmer Books, 2000.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work licensed under the Creative Commons Attribution License CC-BY-NC:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.