The possibility of project teaching architectural: testimony of Daniele Vitale
DOI:
https://doi.org/10.11606/1984-4506.risco.2021.142207Keywords:
Ensino de projeto, Projeto de arquitetura, Daniele VitaleAbstract
In the context of an examination of the teaching situation in the school, an external, international evaluator is invited to provide observations from a broader point of view. Taking advantage of the issue at hand, debated even in a lecture given by the architect, and the extensive experience of this professional, a series of questions were prepared for Daniele Vitale, regarding her considerations about the possibility of teaching architectural design. When answering, the architect shares some of his personal experiences, as a teacher and as a student. The fact that one of his main teachers was Aldo Rossi himself gives ample interest to what he talks about, and allows a closer contact with the thought of this great icon of architecture.
Downloads
References
.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Júlia Coelho Kotchetkoff, Joubert José Lancha

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).