A comparison between the names of the subjects of the official curriculum to those used by the schools of nursing in the south east region of Brazil

Authors

  • Emília Luigia Saporiti Angerami da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos
  • Daisy Leslie Steagall Gomes da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos
  • Silvana Martins Mishima da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos
  • Miyeko Hayashida da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos
  • Célia Maria Mendonça Ribeiro da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos
  • Jader Naves dos Reis da Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto; Grupo de Investigação em Recursos Humanos

DOI:

https://doi.org/10.1590/S0104-11691996000100004

Keywords:

nursing process, nursing education, nursing care

Abstract

The authors compared the names of the subjects that form the official curriculum to those offered by the schools of nursing in the South East of Brazil. Forty eight schools replied to the questionnaire, a variance in the names and numbers of the subjects offered was found, indicating a difference in the way each school performs the curriculum.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

1996-01-01

Issue

Section

Original Articles

How to Cite

A comparison between the names of the subjects of the official curriculum to those used by the schools of nursing in the south east region of Brazil. (1996). Revista Latino-Americana De Enfermagem, 4(1), 31-46. https://doi.org/10.1590/S0104-11691996000100004