Ambientação de base histórica uma expressão de marketing

Authors

  • Mário Jorge Pires
  • Mylene Cyrino Basso

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v3i2p44-51

Keywords:

Tourism and leisure, cultural marketing, historical inheritance, cultural tourism, cultural leisure.

Abstract

The low utilization of cultural atractions, museuns, historical buildings, monuments etc. is usually justified for lack of appropriations, that would make possible apply dynamics to these properties. In this way, the historical-based ambientation is an instrument of cultural marketing that would bring great advantages to the historic inheritance and to the sponsoring companies. This work outlines some aspects of this strategy, not much used in Brazil.

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Author Biographies

  • Mário Jorge Pires
    Doutor e Professor do Curso de Turismo da Escola de Cumunicações e Artes da USP.
  • Mylene Cyrino Basso
    Bacharel em Publicidade e Propaganda pela Escola de Comunicações e Artes da USP. Analista de Marketing da Anbembi Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo

Published

1992-11-18

Issue

Section

Articles

How to Cite

PIRES, Mário Jorge; BASSO, Mylene Cyrino. Ambientação de base histórica uma expressão de marketing. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 44–51, 1992. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v3i2p44-51. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/64156.. Acesso em: 19 may. 2024.