Eyes, ears ad bones: perceptions of light and sound in noh theater
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v15i2p175-187Keywords:
Noh theater, lighting, sound, historyAbstract
This article discusses technical and poetical aspects of lighting and
sound in the Noh theater tradition, from its origins in the XIV century
until today, taking into consideration the introduction of electric lights
and the transposition from an architecture of outdoor stages to the interior
of modern buildings. The study is based on data collected by the
author in field researches combined with bibliographical references.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.