Rollings and subjectivations: Ó isso aí
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v16i2p111-118Keywords:
Modos de subjetivação, Duração, Diferença, Desenrolar, Ó.Abstract
Through certain detachment of representation and certain abandonment of individuality of the performers, Ó is a performance that operates desubjectivation accessing invisible body sensations. Through repetition, it presents the duration in its concreteness. The signs are not the focus of that work. Free from coercion of the language, it turns to the forces that reverberate in the public. Before giving meaning to what we see, we already feel so much. Driven to the effects of resonance, we witness the change itself in the flow of its unrolling. Small differences operate our perception of the play and of ourselves. The work reverberates in the subjective sphere: when we come back, we recognize ourselves different. The return of the subject is not the same but shifted and artistically increased.
Downloads
References
BERGSON, Henri. “Introdução”. In: O Pensamento e o Movente: ensaios e conferencias. São Paulo: Martins Fontes, 2006.
DELIGNY, Fernand. O Aracniano e outros textos. São Paulo: N-1, 2015.
DELEUZE, G. Bergsonismo. São Paulo: 34, 1999.
DELEUZE, G. e GUATTARI, F. Mil Platôs. São Paulo: 34, 1996
PELBART, Peter Pál. “Linhas Erráticas”. In: O Avesso do Niilismo – Cartografias do Esgotamento. São Paulo: N-1, 2013
http://www.loteosso.link/coisa/o/
http://www.cristianduarte.net/available-works/o-na-mitsp-2016/
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional. Os autores mantém, sem restrições, os direitos autorais dos documentos publicados pelo periódico.
Os documentos distribuídos sob os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional podem ser compartilhados, copiados e redistribuídos em qualquer meio e formato desde que sem fins comerciais e que os devidos créditos sejam dados. Os documentos também podem ser adaptados, remixados e transformados desde que, neste caso, as contribuições feitas ao material original sejam distribuídas sob a mesma licença que o original.