Sublime bodies: Pippo Delbono’s theatre-party Il vangelo della teatralità
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v18i1p313-327Keywords:
theatre-party, sublime bodies, theatre-intimate, Pippo Delbono, emotionAbstract
Within the narratives of his journeys, Pippo Delbono reveals to us a state of real and profound experience with the world around him. His eyes turn indeed towards the world, not to conform this seen and observed world in information – these are not narratives of information. His narrative transports us to his intimate world, without bashfulness. The life that Pippo seems to search for is one of silence, of dilated time, of waiting, of darkness, to then convert all this silence in screams: mute, libertarian, painful, joyful, inhuman screams, at last finding that which is most sublime.Downloads
References
ARTAUD, Antonin. O teatro e seu duplo. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
BARTHES, Roland. Escritos sobre teatro. São Paulo: Martins Fontes, 2007.
BAUDRILLARD, Jean. As estratégias fatais. Rio de Janeiro: Rocco, 1996.
DELEUZE, G.; GUATTARI, F. Mil platôs: capitalismo e esquizofrenia, vol.4. Rio de Janeiro: Editora 34, (1980) 1997.
DIDI-HUBERMAN, Georges. Que emoção! Que emoção? São Paulo: Ed. 34, 2016.
GHIGLIONE, Alessandra Rossi (ORG). Barboni, il teatro di Pippo Delbono. Milano: Ubulibri, 1999.
GIL, José. Monstros. Lisboa: Relógio D’Água Editores, 2006.
GROSSMAN, Évelyne. Artaud, “L’aliéné authentique”. Paris: Farrago, 2003.
LARROSA, Jorge. Tremores: escritos sobre experiência.
RANCIÈRE, Jacques. O destino das imagens. Rio de Janeiro: Contraponto, 2012.
SARRAZAC, Jean-Pierre. Sobre a fábula e o desvio. Rio de Janeiro: 7 letras, 2013.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional. Os autores mantém, sem restrições, os direitos autorais dos documentos publicados pelo periódico.
Os documentos distribuídos sob os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional podem ser compartilhados, copiados e redistribuídos em qualquer meio e formato desde que sem fins comerciais e que os devidos créditos sejam dados. Os documentos também podem ser adaptados, remixados e transformados desde que, neste caso, as contribuições feitas ao material original sejam distribuídas sob a mesma licença que o original.