Color or He wrote a text about the white’s play

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v17i2p397-406

Keywords:

Blackness, Whiteness, Black theater, White Theater, Racism

Abstract

This essay proposes a reflection on the implications of the concepts of blackness and whiteness in the national artistic production, from the analysis of the play Branco: o cheiro do lírio e do formol. It is also intended to develop an elaboration on the dramaturgical and aesthetic construction of the play, as well as on the possible dialogues between the piece and the current political and social situation in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Conrado Dess, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Graduando em Artes Cênicas pela ECA-USP e diretor e dramaturgo do grupo Performatron.

References

SCHUCMAN, L. V. Entre o encardido, o branco e o branquíssimo: branquitude, hierarquia e poder na cidade de São Paulo. São Paulo: Annablume, 2014.

LIMA, E. T. Teatro negro, existência por resistência: problemática de um teatro brasileiro. Repertório, Salvador, n. 17, p. 82-88, 2012.

WARE, V. O poder duradouro da branquidade: “um problema a solucionar”. In: WARE, V. (Org.). Branquidade: identidade branca e multiculturalismo. Tradução Vera Ribeiro. Rio de Janeiro: Garamond; Afro, 2014. p. 7-40.

Published

2017-12-26

Issue

Section

DOSSIÊ BRANCO

How to Cite

Dess, C. (2017). Color or He wrote a text about the white’s play. Sala Preta, 17(2), 397-406. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v17i2p397-406