From Anton Chekhov’s texts to a new scenic writing
the tradition of Russian ludic theater
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v18i2p143-157Keywords:
Teatro russo, Cena lúdica, Stanislavski, Tchekhov, Jurij AlschitzAbstract
The article reflects the tradition of Russian ludic theater, a pedagogical and scenical approach that can be considered a development of the Stanislavski System and nourishment for contemporary theatricalities. It develops itself from analysis on my direct experiences with the ludic approach through contact with director-pedagogues such as Jurij Alschitz and Anatoly Vassiliev and bibliographic research. I present some generative ideas of this scene, its perspective on the formation of the actor and also I seek to throw parallels among its proposals and implicit potentials in the texts of Anton Tcheckov, primarily from the analysis of the way the author writes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Viviane Costa Dias

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional. Os autores mantém, sem restrições, os direitos autorais dos documentos publicados pelo periódico.
Os documentos distribuídos sob os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional podem ser compartilhados, copiados e redistribuídos em qualquer meio e formato desde que sem fins comerciais e que os devidos créditos sejam dados. Os documentos também podem ser adaptados, remixados e transformados desde que, neste caso, as contribuições feitas ao material original sejam distribuídas sob a mesma licença que o original.