Dance and political engagement in the works of Pró-Posição group
a panoramic view on the dance of São Paulo during the 1970s
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v19i1p163-177Keywords:
Dance, Politics, Pró-Posição Ballet-Teatro group, 1970sAbstract
As a fragment of the research carried out in 2012, in the doctoral thesis entitled Mediatic cartography: the body and media in the construction of memory of dance, this article presents historical relations between the emergent dance in São Paulo in the 1970s and cultural and political movements which became a landmark. Based on witnesses and documents about the production of the Pró-Posição Ballet-Teatro group and its founders – Janice Vieira and Denilto Gomes –, this study shows historiographical traces around facts and movements that initiated political divisions and avant-garde artistic productions during the dictatorship in Brazil.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.