The young necropolitics of hostile-mother-country racist Brazilian in scene

Authors

  • Régia Mabel da Silva Freitas Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v22i1p70-90

Keywords:

Necropolitics, Genocide of poor black youths, Brazilian Black Theater, Bando de Teatro Olodum, Erê

Abstract

This article describes the rights violation against poor black youth addressed in the play Erê (2015), by Bando de Teatro Olodum—the oldest Black Theater company in Salvador. An exploratory, descriptive and qualitative research was conducted with data collected from interview statements and bibliographic review exclusively by black theorists. Results showed that the Brazilian youth necropolitics expresses the hostile racist logic that daily and rampantly exterminates poor black youth in a trivial and unregulated manner.

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Author Biography

  • Régia Mabel da Silva Freitas, Universidade de São Paulo

    Pesquisadora de pós-doutorado em Educação na Universidade de São Paulo (USP), pesquisadora de Educação Antirracista à luz do Teatro Negro brasileiro, orientadora da pós-graduação lato sensu em Educação em Direitos Humanos (UFABC). Pesquisa concluída em 2019 durante o doutorado em Difusão do Conhecimento (UFBA).

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Published

2023-09-21

Issue

Section

ARTIGOS

How to Cite

Freitas, R. M. da S. (2023). The young necropolitics of hostile-mother-country racist Brazilian in scene. Sala Preta, 22(1), 70-90. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v22i1p70-90