The boundaries of television advertising in the age of connection

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2019.144361

Keywords:

semiotics of sulture, television advertising, connection age, boundary

Abstract

The reflection considers the boundaries between the Internet and televised advertising and has as a theoretical and methodological approach the Semiotics of Culture, with the discussion based on the concept of boundary proposed by Lotman (1999) and the incursions of the authors Jenkins et al. . (2014) and Manovich (2005) on the era of the connection of culture, as well as the notes of Machado A. (2011) on the audiovisual. We care about the dialogue and the intersections between the different sign systems, because we believe that just as the Internet transforms the way advertising is produced, at the same time the internet also overlaps with it.

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Author Biographies

  • Adriana Pierre Coca, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

    Doutora em Comunicação e Informação na Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Integra o grupo de pesquisa – Gpesc – Semiótica e Culturas da Comunicação (UFRGS). É autora do livro Tecendo rupturas - o processo da recriação televisual de Dom Casmurro (Rio de Janeiro: Tríbia, 2015) e atua principalmente nas pesquisas sobre os aspectos teóricos e metodológicos das rupturas de sentidos na teledramaturgia contemporânea pelo viés da Semiótica da Cultura. E-mail: pierrecoca@hotmail.com

  • Alexandre Tadeu dos Santos, Universidade Federal de Goiás

    Professor da Universidade Federal de Goiás, Doutor em Ciências da Comunicação pela ECA-USP e Mestre em Comunicação e Linguagens pela Universidade Tuiuti do Paraná.

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Published

2019-01-31

How to Cite

The boundaries of television advertising in the age of connection. (2019). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 46(51). https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2019.144361