Design of communication by images: from the linear perspective to destabilization of the gaze

Authors

  • Neide Jallageas Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.59957

Keywords:

Space-time, photography, cronophotography, Photodinamism, cinema.

Abstract

Space and time in art are thought as from the processing of perceptive habits, front of the visible world, through experimentation with sequential images and radical proposals of the Vanguards, who, in the early 1900s, tried to break with the limits of space, by the inclusion of time in their work at the border between photography and cinema, exploring and intervening in perspective machines.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Neide Jallageas, Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo
    Pós-doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Russo da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo com estágio no Museu de Cinema Russo (Moscou) e com bolsa da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo. Doutora em comunicação e semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e mestre em estética e comunicação do audiovisual pela Escola de Comunicações e Artes da USP. Docente (licenciada) no Centro Universitário Belas Artes de São Paulo.

Published

2013-06-11

How to Cite

Design of communication by images: from the linear perspective to destabilization of the gaze. (2013). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 40(39), 203-230. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.59957