Advertising efficiency in applied models from the perspective of connective advertising

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v17i1e236146

Keywords:

advertising, efficiency, innovation, intelligent technologies, applied models

Abstract

The field of advertising has historically maintained strong connections with other domains, especially technology, from which it draws support for avant-garde actions. Currently, in its interplay with intelligent technologies, discussions have emerged around innovation and efficiency, driven by the transformation of the media ecosystem and the rise of digital advertising. In this context, this study analyzes how advertising efficiency relates to innovation in research focused on technological models applied to the sector. It draws from a broader investigation that seeks to understand how advertising connects with intelligent technologies from the perspective of applied experiments or models related to efficiency. The findings present perspectives for updating the concept of efficiency in the advertising field, in connection with digital and intelligent technologies and environments.

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Author Biographies

  • Janderle Rabaiolli, Universidade Federal de Santa Maria

    Doutor em Comunicação pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Mestre em Letras - Linguagem e Sociedade pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE), especialista em Gestão de Pessoas e Negócios pela FAE Business School e graduado em Comunicação Social: Publicidade e Propaganda pela Universidade de Passo Fundo (UPF). Professor do Departamento de Ciências da Comunicação da UFSM. Pesquisador no Grupo de Pesquisa Publicidade Conectiva e no Observatório de Publicidade e Ética no Consumo (OPETIC).

  • Rodrigo Stéfani Correa, Universidade Federal de Santa Maria
    Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, atua como professor Adjunto na Universidade Federal de Santa Maria - RS, onde aplica-se aos estudos e pesquisas em duas áreas distintas: Processos Criativos e Estudos de Mercado. Mestre em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina e membro pesquisador do grupo de pesquisa CNPq/UFPE - Publicidade nas Novas Mídias, com publicação do Livro Propaganda Digital e líder do Grupo de Pesquisa: O ensino e aprendizagem de criação publicitária. Experiência profissional no campo da Comunicação Digital e Linguagem Publicitária Multimídia. Graduado em Publicidade (UNOESTE) e Especialista em Marketing pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), com vivencia profissional em Agências de Publicidade com extensão para coordenação e Gestão de Cursos e Direção de Agência Experimental.

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Published

2025-06-30

How to Cite

RABAIOLLI, Janderle; CORREA, Rodrigo Stéfani. Advertising efficiency in applied models from the perspective of connective advertising. Signos do Consumo, [S. l.], v. 17, n. 1, p. e236146, 2025. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v17i1e236146. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/236146.. Acesso em: 24 dec. 2025.