Exhibiting copies: learning from a North-American show in São Paulo, 1947
DOI:
https://doi.org/10.1590/0101-4714v22n1a04Abstract
In 1947, the Municipal Library of São Paulo hosted the exhibition Artistic Photography, prepared by the Museum of Modern Art of New York with Andreas Feininger as the technical adviser. It was an educational show with photographic reproductions printed on panels and accompanied by texts, with images made by photographers such as Erich Salomon, Ansel Adams, and Henri Cartier-Bresson, amongst others. Originally entitled Creative Photography, it was conceived as a multiple exhibition, one that could be purchased and displayed simultaneously in several locations. The present article aims to analyze the show Artistic Photography and seeks to contextualize it in the midst of the profound cultural transformations of the aftermath of World War II. The American cultural activities held in Brazil in the period, the negotiations for the creation of the first museums of modern art in the country and the use of photographic reproduction techniques in art will be considered in this context.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-06-01
Issue
Section
Material Culture Studies
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
COSTA, Helouise. Exhibiting copies: learning from a North-American show in São Paulo, 1947 . Anais do Museu Paulista: História e Cultura Material, São Paulo, v. 22, n. 1, p. 107–132, 2014. DOI: 10.1590/0101-4714v22n1a04. Disponível em: https://revistas.usp.br/anaismp/article/view/86774.. Acesso em: 1 mar. 2025.