O DRAMA DE CAMILO CASTELO BRANCO EM AÇÃO

Authors

  • Milca Tscherne Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP - Araraquara)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-7169.crioula.2010.55314

Keywords:

Dramaturgy, Portuguese theater, Luiz Francisco Rebello, Camilo Castelo Branco

Abstract

THIS ARTICLE PRESENTS THOUGHTS ABOUT THE FORMAL CHALLENGE FACED BY LUIZ FRANCISCO REBELLO TO CREATE A LANGUAGE IN HIS TV DRAMA TODO O AMOR É AMOR DE PERDIÇÃO SO CLOSE TO CASTELO BRANCO’S STYLE TO THE POINT OF CONFUSING REBELLO’S LANGUAGE WITH INSERTED TEXTS ORIGINALLY WRITTEN BY CAMILO CASTELO BRANCO. IN DOING THIS, ONE REVEALS THAT THERE WAS ASSIMILATION OF TEXTS AND STYLE OF THE PORTUGUESE NOVELIST.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Milca Tscherne, Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP - Araraquara)
    Doutoranda do Programa de Estudos Literários da UNESP de Araraquara. Linha de pesquisa: Teoria e crítica do drama. Título da pesquisa: “Por um teatro novo em Portugal: a contribuição de Luiz Francisco Rebello”.

Published

2010-11-01