Avaliação de impacto do programa Mais Infância Ceará sobre a performance escolar

Autores

DOI:

https://doi.org/10.1590/1980-53575424efjf

Palavras-chave:

Educação, Desempenho escolar, Transferência de renda, Avaliação de impacto

Resumo

The primary objective of this paper is to evaluate the impact of the Cartão Mais Infância Ceará (CMIC) program on students’ school performance in the Portuguese and Mathematics exams of the Permanent Assessment System for Basic Education in Ceará (SPAECE). The analysis focuses on students from families benefiting from the program between the years 2018 and 2019. The method employed is the difference-in-differences model, coupled with the propensity score approach following the design proposed by Blundell and Dias (2009), which is suitable for repeated cross-sections data structures. The findings reveal that being part of a CMIC family is, on average, associated with a performance improvement of approximately 11.63% and 11.52% in the SPAECE Portuguese and Mathematics exams, respectively, compared to students from non-participating families.

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Biografia do Autor

  • Emerson Luis Lemos Marinho, Universidade Federal do Ceará
    Curso de Pós-graduação em Economia - CAEN/UFC

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Publicado

28-06-2024

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Seção

Artigo

Como Citar

Marinho, E. L. L., Bastos, F. ., Araújo, J. A. de ., & Oliveira, F. A. (2024). Avaliação de impacto do programa Mais Infância Ceará sobre a performance escolar. Estudos Econômicos (São Paulo), 54(2), 1-34. https://doi.org/10.1590/1980-53575424efjf