Soft power como estratégia de marketing: a manifestação da cultura pop japonesa no Brasil

Auteurs

  • Jaqueline Naomy Isshiki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Silvio Yoshiro Mizuguchi Miyazaki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

DOI :

https://doi.org/10.11606/issn.2447-7125.v0i36p59-70

Mots-clés :

Soft power, Marketing, Japanese Government, Cool Japan, Nation Branding

Résumé

This paper verifies the use of soft power as a marketing strategy, and the manifestation of the Japanese pop culture in Brazil. Therefore, this paper conceptualizes Soft Power and its relation with the country marketing strategy, known as Nation Branding. Subsequently, the paper analyzes the cultural dimension of Japan’s Nation Branding, and the development of the project called Cool Japan.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Biographies de l'auteur

  • Jaqueline Naomy Isshiki, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

    Bacharel em Marketing pela Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

  • Silvio Yoshiro Mizuguchi Miyazaki, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

    Professor Doutor de Economia na Escola de Artes, Ciências e Humanidades (EACH-USP) e no Programa de Pós-Graduação em Língua, Literatura e Cultura Japonesa da Universidade de São Paulo.

Téléchargements

Publiée

2016-03-07

Numéro

Rubrique

não definida

Comment citer

Isshiki, J. N., & Miyazaki, S. Y. M. (2016). Soft power como estratégia de marketing: a manifestação da cultura pop japonesa no Brasil. Estudos Japoneses, 36, 59-70. https://doi.org/10.11606/issn.2447-7125.v0i36p59-70