Soft power como estratégia de marketing: a manifestação da cultura pop japonesa no Brasil

作者

  • Jaqueline Naomy Isshiki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Silvio Yoshiro Mizuguchi Miyazaki Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

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https://doi.org/10.11606/ej.v0i36.127690

关键词:

Soft power, Marketing, Japanese Government, Cool Japan, Nation Branding

摘要

This paper verifies the use of soft power as a marketing strategy, and the manifestation of the Japanese pop culture in Brazil. Therefore, this paper conceptualizes Soft Power and its relation with the country marketing strategy, known as Nation Branding. Subsequently, the paper analyzes the cultural dimension of Japan’s Nation Branding, and the development of the project called Cool Japan.

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  • ##submission.authorWithAffiliation##

    Bacharel em Marketing pela Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

  • ##submission.authorWithAffiliation##

    Professor Doutor de Economia na Escola de Artes, Ciências e Humanidades (EACH-USP) e no Programa de Pós-Graduação em Língua, Literatura e Cultura Japonesa da Universidade de São Paulo.

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已出版

2016-03-07

期次

栏目

não definida