A "calculable man"?
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v20i1p106-119Abstract
Psychoanalysis, to the extent that it is gaining ground as an explanatory discourse of human behavior and, therefore, social relations, even referring to those in the field of school education, is confronted, at every moment, with the need to think them while records in which the symbolic transmission can and should occur. As linguistic beings, humans can systematize and transmit the constitutive symbolic marks of their culture, in order to find their place in it. The technique and technology, which are part of this legacy, have been prioritized within the various levels of education. This paper argues that education cannot be reduced to them. The symbolic transmission, inherent and necessary to education, goes far beyond a vocational training to teaching/learning technical skills, producing what could be considered a "calculable man".Downloads
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Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.