SISTEMA FERROVIÁRIO PÓS-PRIVATIZAÇÃO E FLUIDEZ CORPORATIVA: O MOVIMENTO DE PRODUTOS AGRÍCOLAS NO TERRITÓRIO BRASILEIRO

Authors

  • Vitor Pires Vencovsky Universidade Estadual de Campinas
  • Ricardo Castillo Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2007.74052

Keywords:

Railroads, Agriculture, Cerrado, Territory, Privatization

Abstract

The organization of the Brazilian territory has been defined mainly by public and private policies directed to the production, movement and exportation of agricultural commodities produced in Cerrado region. The competitiveness of the Brazilian agribusiness becomes dependent of a logistic in which the railroad assumes a preponderant role. This article intends to analyze the policies of the current railroad system and agriculture production areas that have a strong consequence to the corporative use of the Brazilian territory.

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Author Biographies

  • Vitor Pires Vencovsky, Universidade Estadual de Campinas
    Mestre em Geografia pelo Instituto de Geociências da Universidade Estadual de Campinas - Unicamp.
  • Ricardo Castillo, Universidade Estadual de Campinas
    Docente do Instituto de Geociências da Universidade Estadual de Campinas - Unicamp e pesquisador do CNPQ.

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Published

2007-08-30

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Articles

How to Cite

VENCOVSKY, Vitor Pires; CASTILLO, Ricardo. SISTEMA FERROVIÁRIO PÓS-PRIVATIZAÇÃO E FLUIDEZ CORPORATIVA: O MOVIMENTO DE PRODUTOS AGRÍCOLAS NO TERRITÓRIO BRASILEIRO. GEOUSP Espaço e Tempo (Online), São Paulo, Brasil, v. 11, n. 1, p. 119–134, 2007. DOI: 10.11606/issn.2179-0892.geousp.2007.74052. Disponível em: https://revistas.usp.br/geousp/article/view/74052.. Acesso em: 30 jun. 2024.