BIBLON: platform to incentive literary reading to children
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v2i1p68-85Keywords:
reading, writing, social networking, children's literature, BiblonAbstract
With the breathtaking advance of TIC, and ultimately with web 2.0, there is very new phenomenon in relation to reading and literature, have a new generation of readers-writers, with features and contemporary needs and educational institutions, especially the library, must rethink their strategies in training readers in the Information Society. This paper describes research on the school library and the use of social media (social networking), in encouraging the practice of reading, writing, having as main objective to propose a model for constructing social network of readers and writers for the school community 1st cycle of basic education. In the empirical phase is being worked the platform Biblon, the community of the Agrupamento de Escolas de Aveiro, Portugal. As result it is expected to improve the quality and motivation for read-write, expand the presence of content in Portuguese in the web environment, enhance use computer Magalhães; contribute to the integration of TIC in school libraries, activities with child literature and creating an space of creation and interaction around the literary text.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-06-07
Issue
Section
Articles
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.
How to Cite
FURTADO, Cassia Cordeiro; OLIVEIRA, Lidia. BIBLON: platform to incentive literary reading to children. InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, Ribeirão Preto, Brasil, v. 2, n. 1, p. 68–85, 2011. DOI: 10.11606/issn.2178-2075.v2i1p68-85. Disponível em: https://revistas.usp.br/incid/article/view/42335.. Acesso em: 21 may. 2024.