Comics, Education and Architecture: a possible dialogue

Authors

  • Cláudia Sales Alcântara Universidade Estadual do Ceará
  • Emiliana Pereira Mendonça Sem Registro de Afiliação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9877.v8i1p39-49

Keywords:

comics, teaching, architecture.

Abstract

This paper aims to insert comic books as an aid in the creative process of the disciplines of Art History, Introduction to Architecture, Architectural Design and Retrospective Techniques. It is understood that comic books are a very effective educational tool, possessing the ability to convey a way of being, feeling, living and behaving in the world, and can be used in an interdisciplinary manner in various academic contents.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Cláudia Sales Alcântara, Universidade Estadual do Ceará

    Possui graduação em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal do Ceará (2003), bacharel em Teologia pelo Instituto Cristão de Estudos Contemporâneos (2007) e licenciatura em Pedagogia (2012). É mestre (2008) e doutora (2013) em Educação Brasileira, pela Universidade Federal do Ceará, possui interesse nas áreas dos estudos culturais, história em quadrinhos, educação alimentar e estética. Atualmente é pós-doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará.

Published

2019-03-17

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Alcântara, C. S., & Mendonça, E. P. (2019). Comics, Education and Architecture: a possible dialogue. 9 Arte (São Paulo), 8(1), 39-49. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9877.v8i1p39-49