André Abujamra's Music in Brazilian Cinema
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.90213Keywords:
André Abujamra, soundtrack, Brazilian cinema, musicAbstract
This article presents the results of the first approach to André Abujamra’s music in Brazilian cinema, especially in the films Durval Discos (Anna Muylaert, 2002); Castelo Rá-Tim-Bum, O Filme (Cao Hamburger, 1999) and Bicho de Sete Cabeças (Laís Bodansky, 2001). It reveals the musical career of the artist in national cinema, by searching for a relationship between his phonographic projects and musical compositions for movies. It pursues the possibility of a film analysis from considering the movie soundtrack and relevant concepts to the sonic universe in audiovisual. It starts from the aesthetic and contextual analysis of the films whose music pieces are signed by the artist, from his biography, and theoretical formulations related to sound and film music present in the studies of authors such as Gorbman (1987), Chion (1993), Martin (2003), Carrasco (2003), Costa (2008), among others.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-12-18
Issue
Section
ARTICLES
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
How to Cite
Santana, G. C. C. de S. (2014). André Abujamra’s Music in Brazilian Cinema. Novos Olhares, 3(2), 175-188. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.90213