A contribuição dos métodos de diagnóstico e mensuração para a Comunicação Corporativa

Authors

  • Suzel Figueiredo Fundação Armando Alvares Penteado

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138889

Keywords:

Research. Corporate communication. Measurement. Evaluation. Planning.

Abstract

The corporate communication research is being structured in Brazil and has been playing an important role in planning and evaluating communication programs. As it is a brand new activity, it still lacks established criteria, as shown in a research conducted by Instituto Aberje de Pesquisa with companies, communication agencies and research institutes. The author comments on the results of such research in the light of the most important theory concerning the measurement of relationship results.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Suzel Figueiredo, Fundação Armando Alvares Penteado
    Bacharel em Comunicação Social com habilitação em Relações Públicas, pela Fundação Armando Álvares Penteado. Professora de Pesquisa no Curso de Relações Públicas da FAAP

Published

2005-06-12

How to Cite

FIGUEIREDO, Suzel. A contribuição dos métodos de diagnóstico e mensuração para a Comunicação Corporativa. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 184–201, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138889. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138889.. Acesso em: 27 may. 2024.