Terceira linguagem: discurso mercadológico com credibilidade construindo reputação nas organizações

Authors

  • Renato Rodrigues Martins Universidade Estadual Paulista Fundação Getúlio Vargas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138963

Keywords:

Marketing communication. Reputation. Language. Ethics. Responsibility.

Abstract

It presents proposal for organizational communication and addresses mediation between the marketing and institutional languages. The third language expands the previous ones and integrates business activities with the credibility and reputation of triad thinking. The communicator thus obtains integration of ethical, cultural and responsible principles, building solid reputation and credibility.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Renato Rodrigues Martins, Universidade Estadual Paulista Fundação Getúlio Vargas
    Doutor e Mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Professor da UEL e da Fundação Getúlio Vargas

Published

2008-06-14

How to Cite

MARTINS, Renato Rodrigues. Terceira linguagem: discurso mercadológico com credibilidade construindo reputação nas organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 10–22, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138963. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138963.. Acesso em: 1 jun. 2024.