Communication organizations and the imitation-innovation binomial

Authors

  • Gino Giacomini Filho Universidade Municipal de São Caetano do Sul Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139066

Keywords:

Communication Organizations. Innovation. Imitation. Communication.

Abstract

This text analyzes the imitation-innovation practice in the organizational context and focuses on the field of communication, also proposing a theoretical model for this practice. It concerns an exploratory study that uses theoretical references in the innovation, imitation, organization and communication fields. It presents as a result an innovation model – intrinsic innovation, perceived innovation, conjugated innovation – and an imitation model - intrinsic imitation, perceived imitation, conjugated imitation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Gino Giacomini Filho, Universidade Municipal de São Caetano do Sul Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutor e livre-docente pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Coordenador do Programa de Mestrado em Comunicação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS). Professor da USCS (mestrado e graduação) e da ECA-USP (graduação).

Published

2010-12-26

How to Cite

GIACOMINI FILHO, Gino. Communication organizations and the imitation-innovation binomial. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 13, p. 12–25, 2010. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139066. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139066.. Acesso em: 23 jun. 2024.