Warriors do not abandon the battlefield: beer advertising in the 2010 Soccer World Cup

Authors

  • Camila Augusta Alves Pereira Universidade do Estado do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2011.139111

Keywords:

Soccer. Advertising. Hero. Brahma Chopp.

Abstract

During the 2010 Fifa Soccer World Cup, the Brahma Chopp beer brand, official sponsor of the Brazilian soccer team, launched a television advertising campaign positioning the image of some of its players as warriors and national heroes. The study aims to analyze how the brand holds the discourse of the hero’s journey in soccer to create a sphere of identification linking the beverage brand and sports, heroes and consumers, within the context of the mythological “Brazil, the soccer country”.

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Author Biography

  • Camila Augusta Alves Pereira, Universidade do Estado do Rio de Janeiro
    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (Uerj), na linha de pesquisa Cultura de Massa, Cidade e Representação Social. Graduada em Comunicação Social – Publicidade e Propaganda pela Universidade Estácio de Sá. Desenvolve pesquisa sobre a propaganda radiofônica e televisiva em copas do mundo de futebol. Membro do grupo de pesquisa “Esporte e cultura” – CNPq/FCS-Uerj.

Published

2011-12-26

How to Cite

PEREIRA, Camila Augusta Alves. Warriors do not abandon the battlefield: beer advertising in the 2010 Soccer World Cup. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 8, n. 15, p. 138–152, 2011. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2011.139111. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139111.. Acesso em: 18 may. 2024.