Sustainability under a communicational and discursive perspective

Authors

  • Fabiane da Silva Veríssimo
  • Fernanda Sagrilo Andres Universidade Federal de Santa Maria Centro Universitário Franciscano. Curso de Publicidade e Propaganda
  • Marcela Guimarães e Silva Universidade Federal de Santa Maria
  • Maria Lília Dias de Castro Universidade Federal de Santa Maria. Programa de Pós-Graduação em Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139171

Keywords:

Communication. Strategy. Discourse. Sustainability.

Abstract

The aim of this work is of analyzing the discursive and communicative strategies adopted for the Eletrobras advertising campaign in 2011, the focus of which was sustainability. In order to achieve this goal it was necessary to develop a conceptual milestone as a base for the analytical study. It was concluded that the notion of sustainability is worked on during the campaign not only under the environmental perspective but also considering the social, economic and cultural factors, corroborating with the institutional discourse that reinforces other policies and practices of the organization.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Fabiane da Silva Veríssimo
    Mestre em Comunicação Midiática pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Graduada em Publicidade
  • Fernanda Sagrilo Andres, Universidade Federal de Santa Maria Centro Universitário Franciscano. Curso de Publicidade e Propaganda
    Doutoranda e mestre em Comunicação Midiática pela UFSM. Graduada em Relações Públicas. Professora do curso de Publicidade e Propaganda do Centro Universitário Franciscano (Unifra), de Santa Maria (RS).
  • Marcela Guimarães e Silva, Universidade Federal de Santa Maria
    Doutoranda em Extensão Rural na UFSM, bolsista da Capes/PDSE. Graduada em Relações Públicas. Professora do Curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Pampa (Unipampa), campus de São Borja (RS).
  • Maria Lília Dias de Castro, Universidade Federal de Santa Maria. Programa de Pós-Graduação em Comunicação
    Pós-doutora em Televisão e Publicidade pela Universidade de Paris 3. Professora e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFSM. Coordenadora do grupo de pesquisa Comunicação televisual, certificado pelo CNPq.

Published

2013-06-20

How to Cite

VERÍSSIMO, Fabiane da Silva; ANDRES, Fernanda Sagrilo; SILVA, Marcela Guimarães e; CASTRO, Maria Lília Dias de. Sustainability under a communicational and discursive perspective. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 18, p. 83–95, 2013. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139171. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139171.. Acesso em: 17 jul. 2024.