Public communication as a practice of social responsibility by public organizations

Authors

  • Gisele Rosso Ministério Público do Trabalho no Paraná
  • Celsi Brönstrup Silvestrin Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139181

Keywords:

Public communication. Public interest. Public organization. Social responsibility. Releases.

Abstract

The article proposes using public communication in public management as a means to exercise social responsibility. It briefly analyzes the correlation between both of them, based on relevant theoretical aspects concerning the concept of public communication. It shows this practice operationally, bringing search results held at the Labor Public Prosecutor’s Office in Paraná, to highlight that the choice of public communication, in fact, promotes social responsibility by encouraging participation and interests of society in the demand for accountabillity and in diffusion of public sphere.

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Author Biographies

  • Gisele Rosso, Ministério Público do Trabalho no Paraná
    Mestre em Comunicação pela Universidade Federal do Paraná (UFPR). Especialista em Comunicação Empresarial pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUC-PR). Graduada em Comunicação Social – Jornalismo pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). Assessora de comunicação do Ministério Público do Trabalho no Paraná (MPTPR). Analista de Comunicação da Embrapa.
  • Celsi Brönstrup Silvestrin, Universidade Federal do Paraná
    Doutora em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (UMESP). Especialista em Marketing Empresarial pela Universidade Federal do Paraná (UFPR). Professora do Programa de Mestrado em Comunicação da UFPR, integrando a linha de pesquisa Comunicação, política e atores coletivos.

Published

2013-06-20

How to Cite

ROSSO, Gisele; SILVESTRIN, Celsi Brönstrup. Public communication as a practice of social responsibility by public organizations. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 18, p. 231–243, 2013. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139181. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139181.. Acesso em: 22 dec. 2024.