Economical sustainability as a strategic position in the businesses of the “new” Baixada Santista: professional demands for public relations

Authors

  • Wellington Teixeira Lisboa Universidade Estadual de Campinas Universidade Católica de Santos
  • Taise Fernandes Luz Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139183

Keywords:

Baixada Santista. Regional development. Public relations. Sustainability.

Abstract

This study presents a brief prognosis on the professional field of public relations regarding the process of economic development of the Santos Lowland. Based on an analysis of the economical and market environment, identifying the perspectives and challenges faced by organizations operating in that metropolitan region, which is undergoing dynamic reconfiguration. Sustainability, according to the empirical research explored in this study, arises as an emerging theme in that region of the São Paulo coast, signaling the professional demands in the area of Public Relations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Wellington Teixeira Lisboa, Universidade Estadual de Campinas Universidade Católica de Santos
    Doutorando em Sociologia pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). Mestre em Ciências da Comunicação pela Universidade de Coimbra, com diploma covalidado pela Universidade de São Paulo (USP).Docente no Curso de Comunicação Social da Universidade Católica de Santos (Unisantos). Pesquisador da Cátedra Giusfredo Santini, do Centro de Investigação, Media e Jornalismo (CIMJ-Portugal) e do Observatório das Migrações (Unicamp-Fapesp). Diretor científico da Associação Brasileira de Relações Públicas (ABRP-SP).
  • Taise Fernandes Luz, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Aluna do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas, da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Graduada em Relações Públicas pela Universidade Católica de Santos (Unisantos). Analista de Comunicação da Agência Ego Comunicação Estratégica.

Published

2013-06-20

How to Cite

LISBOA, Wellington Teixeira; LUZ, Taise Fernandes. Economical sustainability as a strategic position in the businesses of the “new” Baixada Santista: professional demands for public relations. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 18, p. 264–275, 2013. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139183. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139183.. Acesso em: 22 may. 2024.