Large companies and interculturalism: importance of the public relations professional in the digital environment

Authors

  • Fabiana Grieco Cabral de Mello Vetritti Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Rafael Vergili Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139246

Keywords:

Interculturalism. Large companies. Public Relations. Internet.

Abstract

The Internet has changed the ways of relationship between large companies and stakeholders. With the increasing global network access, shattering the barrier of time and space, generating integrations and notes of diverse cultures in communication guidelines of Brazilian organizations, facts that are related to interculturalism. Public Relations profissionals – theoretically graduated to promote dialogue and realignment of strategies – have low participation in the activities related to the digital environment, as shown by two studies (quantitative and qualitative) presented in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Fabiana Grieco Cabral de Mello Vetritti, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Pesquisadora associada do NAP Escola do Futuro – USP. Filiada à Associação Brasileira dos Pesquisadores e Profissionais da Educomunicação (BPEducom).
  • Rafael Vergili, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Comunicação pela Faculdade Cásper Líbero (Facásper). Pesquisador associado do NAP Escola do Futuro – USP e dos grupos de pesquisa “Tecnologia, comunicação e ciência cognitiva” (Tecccog), da Universidade Metodista de São Paulo (Umesp), e “Comunicação, tecnologia e mercado” (Comertec), da Universidade Federal do Amapá (Unifap).

Published

2014-12-24

How to Cite

VETRITTI, Fabiana Grieco Cabral de Mello; VERGILI, Rafael. Large companies and interculturalism: importance of the public relations professional in the digital environment. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 21, p. 133–143, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139246. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139246.. Acesso em: 19 may. 2024.